top of page
  • Writer's pictureויקטור זיסלין

כנס הצילום הראשון של קהילת פוטו טיפס - סיפור אישי

"ברוכים הבאים לכנס הצילום הראשון של קהילת פוטו טיפס"

עדיין מתקשה להאמין שהמשפט הזה באמת נאמר במעמד המכובד של פתיחת הכנס שהתקיים לפני שבועיים.

הרי רק לפני קצת יותר משנה פוטו טיפס הייתה קיימת בדמיון בלבד, מעין רעיון מעורפל להקים קהילת צילום משלי דרכה אוכל לשתף את האהבה שלי לצילום עם עוד אנשים נפלאים וליצור חוויות משותפות ייחודיות. השאיפה הייתה ליצור משהו שונה בנוף הצילום הישראלי ולהנגיש את התחום לחובבי הצילום בצורה מעניינת, חוויתית וברורה וכמובן גם לצמוח בעצמי כצלם וכמורה.


צילום: איילת אדר

 

עברו חודשים רבים של מחשבות מהוססות על איך וכמה ולמה. גילוי נאות - זה היה תהליך שלווה בחששות רבים מהאתגרים וההשקעה האינסופית הצפויים, עד כדי כך שהיו רגעי משבר לא מעטים בהם כמעט ויתרתי על כל הסיפור.


שאלות רבות והתשובות מעטות. איך בונים קהילה יש מאין? איך מייצרים תוכן מעניין ומשמעותי על בסיס קבוע? איך גורמים לאנשים להצטרף ולהאמין בקהילה? האם זה בכלל יעבוד? כמעט כל מי שדיברתי איתו על הנושא אמר פחות או יותר את אותו הדבר: "ניהול קהילה דורש המון השקעה ומשאבים והסיכוי שמשהו כזה יצליח קטן. אישית לא הייתי נכנס לזה, אבל אם אתה חושב אחרת - לך על זה!".


נלסון מנדלה אמר פעם שהכל הוא בלתי אפשרי, עד שמישהו בא ועושה את זה. אז החלטתי לעשות את זה. דחיפה קטנה ממיכל זוגתי בהחלט עזרה וקפיצת הראש למים העמוקים לא איחרה לבוא.



מתוך סדנת צילום זוגות בנווה צדק במאי 2019. צילום: עובר אורח תל אביבי

 


הרעיון המקורי המעורפל קרם עור וגידים והתגבש לתוכנית פעולה ממשית לקפוץ למים ולהגשים את החלום. קבעתי את הסדנא הראשונה (פאנינג בפארק הירקון), המפגש הראשון (צילום בויצמן), תכננתי כמה סשנים אונליין עם טיפים בשידור חי בקבוצת הפייסבוק ואיכשהו, בצורה שבכנות רבה יכול להגיד שהפתיעה אותי מאד - כל העסק התחיל לצבור תאוצה.



סדנת צילום כוכבים במצפה רמון בהנחיית אילן שחם

 


מתוך מסע הצילום לבאקו, אזרבייג'ן

 

שנה עברה מאז ו-וואו(!) כמה שהיא הרגישה כמו רכבת הרים אחת גדולה! פלמחים, ירושלים, תל אביב, אגמון החולה, ים המלח, מצפה רמון, מסע צילום לחו"ל (הגשמת חלום של ממש!)... למעלה מ-30 פעילויות, מאות אנשים שהשתתפו בסדנאות והמפגשים, למעלה מ-1000 חברים בקבוצת הפייסבוק, אלפי פוסטים, שיתופים, טיפים והדרכות ובשורה התחתונה - חוויה אחת ענקית ומרגשת לקחת חלק במשהו כה גדול ומשמעותי.


ואז מגיע הרגע הזה.


"ברוכים הבאים לכנס הראשון של קהילת פוטו טיפס".



הרמת כוסית בכנס לרגל חגיגות שנה להווסדות הקהילה. צילום: איילת אדר

 


כנס המסכם שנה נפלאה שהתחילה מהר ולאט לאט הגבירה את הקצב, שנה של הגשמה, אתגרים וניצחונות ולמען ההגינות גם עם כמה מעידות בדרך שרק הופכות את החוויה לאמיתית ומרגשת יותר, ממש כמו בחיים עצמם.


לפני שנה הייתי מבקש שיתנו לי לישון עוד קצת כדי שאמשיך לראות את החלום הזה. היום זאת כבר המציאות.

לכם חברים יקרים, קוראי הבלוג, חברי הקהילה ושותפים לדרך מגיעה תודה ענקית על כך שאתם חלק בכל הדבר המדהים הזה. בלעדיכם זה לא היה אותו הדבר...


שלכם,

ויקטור

 

קישורים רלוונטיים:

תגיות:

88 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page